Who's Flying NOW? Πιλότοι που πετάνε ΤΩΡΑ!!!!

Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2009

Αεραθλητικά Σωματεία και αγωνιστική δραστηριότητα

Πολύ συχνά οι αθλητές του παραπέντε δεν γνωρίζουν βασικά θέματα που αφορούν το άθλημά τους. Το πιο...αντιπαθητικό κομμάτι της εκπαίδευσης, είναι η ενημέρωση για τα διοικητικά θέματα και τα θέματα των κανονισμών. Αυτό συμβαίνει, ίσως,  εξ αιτίας της αντίθετης φύσης του παραπέντε, σαν ελέυθερη πτήση με μια flexible πτέρυγα και της εκ των πραγμάτων κανονιστικής και δύσκαμπτης διοικησης.

Για να... κοινοτυπήσω, μιας και ασχολούμαι αρκετά χρόνια με τα διοικητικά, θα πω οτι είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε αρκετά καλά όλο το πλαίσιο και τους κανονισμούς στους οποίους υπαγόμαστε, γιατί, ώς γνωστόν, αυτό μας εξασφαλίζει νομιμότητα, ελευθερία δράσης και μια κάποια ασφάλεια, σε ότι κάνουμε ως πιλότοι, χομπίστες ή αγώνων, διοργανωτές, εκπαιδευόμενοι, εκπαιδευτές ή και θεατές του παραπέντε. 

Όλα τα αεραθλητικά σωματεία που καλλιεργούν οποιοδήποτε αεράθλημα, συγκεντώνονται και υπάγονται στην δύναμη της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας ΕΛΑΟ. η οποία με την σειρά της ειναι μέλος της Διεθνους Αεραθλητικής Ομοσπονδίας, FAI και ανήκει στην Γενική Γραμματεία Αθλητισμού

Το σύνολο των σωματείων κάθε αεραθλήματος, με το  συλλογικό όργανό του, την Γενική Συνέλευση Σωματείων, ψηφίζει ανα 4 χρονια, 5μελή Επιτροπή η οποία συντονίζει τα θέματα που αφορούν το συγκεκριμένο αεράθλημα και εκπροσωπεί τα σωματεία στην ΕΛΑΟ. Το σύνολο των σωματείων ΟΛΩΝ των αεραθλημάτων, με την Γενική τους Συνέλευση, ψηφίζουν το ΔΣ της Ομοσπονδίας, επίσης κάθε 4 χρόνια. 


Κάθε χρόνο, σωματεία απο κάθε  αεράθλημα προτείνουν, οργανώνουν και εκτελούν,στα πλαίσια των ισχύοντων κανονισμών και νόμων, πανελλήνιους αγώνες με σκοπό πάντα να προάγουν το αεράθλημά τους και να προωθήσουν τους στόχους του αθλητικού και αγωνιστικού πνεύματος. Το σύνολο των αγωνιστικών συναντήσεων  που κάθε χρόνο γίνονται σε όλα τα  αεραθλήματα, αποτελούν την αγωνιστική δραστηριότητα του έτους.

Η αγωνιστική δραστηριότητα της ΕΛΑΟ για το 2008 ανακοινώθηκε απο την Επιτροπή Αλεξιπτωτισμου Πλαγιάς, ΕΑΠ, στο http://paragliding.elao.gr/news/090203.html
Το παραπέντε έχει τους περισσότερους αθλητές και την πιο πλούσια δράση. 

Τα "Ενημερωτικά Δελτία Αγώνα" που στέλνει η ΕΛΑΟ για κάθε αγωνιστική συνάντηση,Αλεξιπτώτου Πλαγιάς, προβάλουν την ιεραρχία: 
Οργάνωση: Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία
Επίβλεψη: Επιτροπή Αλεξιπτωτισμού Πλαγιάς
Εκτέλεση: Αεραθλητικό Σωματείο...ταδε.

Επειδή όμως η μεταμοντέρνα εποχή στην οποία ζούμε έχει την γενικότερη τάση να απομυθοποιεί τις ιεραρχίες και να μελετά την ιστορία στην βάση της δημιουργίας της, τους πρωταγωνιστές της δηλ. θα πω την ιστορία αλλιώς.

Στο Αλεξίπτωτο Πλαγιάς,κάθε χρόνο τα σωματεία, επιστρατεύοντας, όλες τις δυνάμεις τους και σε στενή συνεργασία με Δήμους, Νομαρχίες και γενικά την τοπική αυτοδοιήκηση της περιοχής δράσης και αγώνα,πραγματοποιούν έγκυρους και αναγνωρισμένους αγώνες. 
Η ΕΑΠ επιβλέπει την διεξαγωγή και διευκολύνει το σωματείο που εκτελεί τον αγώνα να εφαρμόζει τους κανονισμούς και διασφαλίζεται έτσι η ομαλή και η σωστή διεξαγωγή τους. 
Η ΕΛΑΟ πρακτικά δεν συμμετέχει. Οικονομικά, έπισης όχι, ειδικά με την οικονομική δυσπραγία των τελευταίων ετών. Η ΓΓΑ χρηματοδοτεί την ομοσπονδία αλλά για τα "παιδιά" , τα σωματεία δηλ., δεν φτάνουν. Έτσι απο το 2005 περίπου, δεν έχει επιχορηγηθεί κανένας επίσημος αγώνας παραπέντε, απ΄όσο γνωρίζω τουλάχιστον.

Kάθε χρόνο ωστόσο η ΕΛΑΟ παρουσιάζει αθλητική δραστηριότητα- και αυτό είναι αποκλειστικά, τα έργα των σωματείων και των αθλητών. Τα σωματεία βάζουν "πλάτη", επικοινωνούν με δήμους και νομαρχίες,  για να υποστηρίξουν τον αγώνα, οργανώνουν και με την εθελοντική εργασία των μελών τους, πραγματοποιούν τα πρωταθλήματα. Οι αθλητές πληρώνουν τα έξοδά τους και όλα γίνονται στο καλύτερο δυνατό επίπεδο. 
Το αποτέλεσμα είναι, μέσα σε αυτό το οικονομικά δυσμενές πλαίσιο, όπου το κράτος δεν δύναται να επιχορηγήσει ούτε μια μετάφραση ξενόγλωσσου συγράμματος, η "βάση", τα σωματεία και οι αθλητές, να καταφέρνουν να  αγωνίζονται, να δημιουργούν, να εξελίσσονται,να  προχωράνε εμπρός και να αξιώνουν όλο και περισσότερο το άθλημά τους με την μεμονωμένη ή την συλλογική δράση τους, με σπουδαίες πτήσεις αποστάσεων, προσωπικά ρεκόρ και σπουδαίους αγώνες.
Αυτό είναι το ελληνικό παραπέντε, όλοι εμείς. 
Με δυνατά σωματεία και ενημερωμένους αθλητές μπορεί να πάει ακόμα πιο μπροστά: να προτείνει και να βελτιώσει τους κανονισμούς, να εκσυγχρονίσει το πλαίσιο και να σχεδιάσει το μέλλον του αθλήματος στην χώρα μας. Στο χέρι μας είναι και σε κανένα άλλο μαγικό χεράκι.

Το  φετινό ελληνικό αγωνιστικό πρόγραμμα του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς

http://www.patras-paragliding.gr/agones.html

Καλή επιτυχία σε κάθε προσπάθεια και ασφαλείς προσγειώσεις.

Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2009

Reading about..."Critical Flying Situations"

Ο καιρός ανοίγει,εξεταστικές άρχισαν,οι καλές πτήσεις έρχονται και οι αγώνες επίσης- για να μην ξεχνιόμαστε...  http://www.patras-paragliding.gr/agones.html. 




Θεωρητικό και πρακτικό...ξεσκόνισμα απαραίτητο για να βρεθούμε με σιγουριά στον ανοιξιάτικο ουρανό. Βρήκα αρκετά ενδιαφέροντα και οργανωμένα άρθρα στην ιστοσελίδα μιας σχολής. Με διάφορα θέματα και απαραίτητο, ανα επίπεδο πιλότου, θεωρητικό υλικό.

Στο "Critical Flying Situations" αναφέρονται:



  • Asymmetric Collapse
  • Asymmetric Collapse with a Cravatte
  • Blowback 
  • Deep Stall, or Constant Stall
  • Frontal Collapse, Symetrical
  • Glider has entered a SPIN
  • Glider is in a SPIRAL
  • Tree Landing
  • Water Landings
Εισαγωγή: "The following are situations where correct reactions are critical. There are sometimes compounding issues, but the basics remain the same. Most of these situations are included in questions on the P2 exam, so these descriptions should cover the basic concepts of dealing with these critical situations"

Τρίτη, 17 Μαρτίου 2009

Sunday's flying at Petroxori, Trixonida Lake

Αν και έχω πάει πολλές φορές εκδρομή στην περιοχή, είναι η πρώτη φορά που πέταξα στο Πετροχώρι. Η απογείωση στην ανατολική πλευρά της λίμνης  Τριχωνίδας, στα 300μ απο την παραλία, πολύ άνετη, με δυτική κατέυθυνση. Πολύ όμορφο μέρος με υπέροχη θέα και πτήση πάνω απο τους καταπράσινους λόφους της περιοχής. Στο βάθος, το χιονισμένο ακόμα Παναιτωλικό. Πετάξαμε αρκετή ώρα δυναμικό, μέχρι που έκοψε ο μετεορολογικός άνεμος και υπερίσχυσε η νότια αύρα, που μας ταρακούνησε λίγο, μας έκανε να χάσουμε το ύψος μας και μας έστειλε με τα σχετικά ...κουνηματάκια...για προσγείωση δίπλα στην λίμνη. Πολύ όμορφα, πραγματικά. Ωραία ανάμνηση για να περάσει η εβδομάδα μέχρι την πτήση του επόμενου σ/κ!












Περισσότερα για την εκδρομή της λέσχης μας στο http://www.patras-paragliding.gr/news/news09/panetoliko.html 
Ακόμα στο drflght's blog

Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2009

puzzle making

Χθές ήμουν στην αίθουσα αναμονής ενός μαιευτηρίου-περίμενα να γεννηθεί το δέκατο ανηψάκι μου- και είδα μια διαφημιστική αφίσσα ενός ιατρικού συνεδρίου με τίτλο "συνθέτοτας το puzzle της θεωρίας με την κλινική πράξη".

Σκέφτηκα πόσο τελικά αυτό το πρόβλημα της σύνδεσης θεωρίας και πραξης βασανίζει τόσους και τόσους επιστημονικούς χώρους και οχι μόνο. Στην καθημερινότητα όλοι ερχόμαστε αντιμέτωποι -στον εαυτό μας ή τους άλλους γύρω μας- με την δυσκολία να τηρούμε με πράξεις τα λόγια μας και να ζούμε εφαρμόζοντας, τις θεωρίες που λέμε οτι υποστηρίζουμε.

Το... puzzle "αλεξίπτωτο πλαγιάς" συμληρώνεται πολυεπιστημονικά και πολλές επιστήμες προσφέρουν στην ολόπλευρη θεωρητική κάλυψη του θέματος. Η φυσική, η μετεωρολογία,η αεροδυναμική, κ.ά, συνθέτουν την "θεωρία" του parapente και οι κατασκευαστές αλεξιπτώτων πλαγιάς απο την μιά και όλοι όσοι πετάμε απο την άλλη, προσπαθούμε να την θέσουμε σε πρακτική εφαρμογή, να δοκιμάσουμε να πειραματιστούμε να επιβεβαιώσουμε ή να απορρίψουμε, να βελτιώσουμε ή και να ανατρέψουμε. 

Ο πιλότος αλεξιπτώτου πλαγιάς είναι ένας πάντα υπο εκπαίδευση πιλότος. Πετάει μαθαίνοντας και μαθαίνει πετώντας. Η εμπειρία αποκτιέται με τη εφαρμογή της θεωριας στην πράξη, είναι το βασικότερο κομμάτι του parapente. Σε αυτή πρέπει να δείχνουμε σεβασμό και να την αξιοποιούμε σε μεγάλο βαθμό για να πηγαίνουμε εμπρός.

Η ελληνική βιβλιογραφία για το αντικείμενό μας είναι πολύ μικρή και σε αρχικά ακόμα στάδια. Ίσως εδώ υπάρχει μια παρανόηση που μας έχει αφήσει πολύ πίσω: για να γραφτεί ένα βιβλίο ή ένα άρθρο, για να γίνει μια έρευνα ή μια μελέτη για το παραπέντε δεν είναι πάντα απαιραίτητο κάποιος να είναι συγγραφέας ή επιστήμονας του είδους. Πολλές φορές αρκεί να υπάρχει η εμπειρία, η προσωπική έρευνα, μια έμπνευση και φυσικά, η ανάγκη για μοίρασμα. Και αν το καλοσκεφτείς αυτό που "νομιμοποιεί" καθέναν που μιλάει ή γράφει κάτι(τουλάχιστον στα μάτια των αναγνωστών του)  είναι η εμπειρία του και η σοβαρή ενασχόλησή του με το θέμα. Έχω διαβάσει συζητήσεις στο διεθνές φόρουμ, blogs ξένων πιλότων, όπου κατατίθενται απλόχερα γνώσεις, εμπειρίες, παρατηρήσεις, σκέψεις, ιδέες και όλα αυτά είναι  εκπαιδευτικό υλικό  για όποιον το επιθυμεί. Πχ:
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=23118 how to improve safety in competitions
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=16065 tips from Comp Pilots
πολύ επικοδομητικές συζητήσεις με μεγάλο ενδιαφέρον για όλους.
Επίσης το Timo's Blog http://biggovtsucks.blogspot.com/ 

Και στην Ελλάδα φυσικά υπάρχουν πολλές σημαντικές πρωτοβουλίες όπως:
του Τσούκα Βαγγέλη- η προσωπική του κατάθεση εμπειρίας και τα διαβάσματά του: http://www.sky.gr/tsoukas/gnosis.htm  
Επίσης ενδιαφέρον υλικό που έχει προκύψει απο την σχολή εκπαιδευτών του 2005, έχει συγκεντρώσει στην βιβλιοθήκη του το Epirus Air Club καθώς και περισσότερα άρθρα του Κωστούλα Σταύρου αλλά και μεταφράσεις απο ξενόγλωσσα βιβλία και περιοδικά που έχουν κάνει  ο Λιόντος Σωτήρης, ο Κουργιαλής Πέτρος στο  http://www.epirus-airsports.gr/index.php?option=com_content&task=section&id=3&Itemid=27 
Μέσα σε όλα αυτά κάπου υπάρχει και μια πολύπαθη και ταλαιπωρημένη "ύλη εξετάσεων" για την απόκτηση διπλωμάτων. Έγινε παλιά, έχει λάθη πρέπει να αλλάξει για να ανταποκρίνεται σε αυτόν τον ιπτάμενο κόσμο που αλλάζει...
Επειδή τώρα αρχίζουν και διάφορες εξεταστικές για την απόκτηση και αναβάθμιση διπλωμάτων, το θέμα γίνεται πιο επίκαιρο.
Ο Σωτήρης απο τα Γιάννενα επιχειρεί "χτένισμα" και  επισημάνσεις στην ύλη εξετάσεων http://airioa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=67:2009-03-10-14-31-42&catid=15:-&Itemid=46 
Πολύ ενδιαφέροντα και εκπαιδευτικά animation και διάφορα άλλα έχουν επισημάνει τα παιδιά στο ΜΜΚ&friends forum http://mmk.thenet.gr/bb2/viewtopic.php?p=12264#12264 -είδες πως μια απορία είναι "σκανδάλη" για ψάξιμο- απο εδώ δανείστηκα και την φωτο της ανάρτησης.
Σημειώνω οτι δεν συντάσσω την βιβλιογραφία του παραπέντε στην Ελλάδα, για να μην παρεξηγηθώ που δεν αναφέρω κι άλλους συγραφείς ή άλλα γραπτά. Απλώς παραπέμπω κάποια ενδεικτικά παραδείγματα για να στηρίξω την αρχική μου άποψη οτι ο καθένας μας με τον τρόπο του μπορεί να βοηθήσει και να προσφέρει στην συγκέντρωση ή μετάδοση γνώσεων που βοηθούν όλους μας, στην λογική οτι πρέπει να μοιραζόμαστε και να αξιοποιούμε την εμπειρία μας, τις γνώσεις που αποκτούμε πετώντας, διαβάζοντας ή ταξιδέυοντας, για να πετάξουμε σε άλλες χώρες. Όλοι έχουμε να πούμε κάτι, άλλοι με περισσότερη ευθύνη κι άλλοι με λιγότερη, αρκεί να το θέλουμε και να το κάνουμε. Γράφοντας, μεταφράζοντας, ρωτώντας, συζητώντας, όπως θέλει ο καθένας, μπορεί να βάζει ένα κομματάκι στο puzzle. 
Έτσι κι αλλιώς, οι πρωταγωνιστές είμαστε εμείς. Άρα εμείς θα γράψουμε και την ιστορία.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...