Με αφορμή το άρθρο από το http://www.xcmag.com (και σε ελεύθερη απόδοση)......
H Paraglider Manufacturers’ Association PMA- Ένωση Κατασκευαστών Αλεξιπτώτων Πλαγιάς- ζητά από την FAI να επαναπροσδιορίσει τις προδιαγραφές για την Class3 και εκ νέου να προσδιορίσει προδιαγραφές για αλεξίπτωτα πλαγιάς Class 6!
H Paraglider Manufacturers’ Association PMA- Ένωση Κατασκευαστών Αλεξιπτώτων Πλαγιάς- ζητά από την FAI να επαναπροσδιορίσει τις προδιαγραφές για την Class3 και εκ νέου να προσδιορίσει προδιαγραφές για αλεξίπτωτα πλαγιάς Class 6!
Όπως ήταν αναμενόμενο, μετά την σαρωτική εμφάνιση του ‘Baby HPP’ της Ozone (BBHPP- the world’s first successful 2-line designed paraglider!) και την νίκη στο Superfinal του PWC τον Σεπτέμβριο, άρχισε ο αναβρασμός στους πυρήνες των κατασκευαστικών εταιριών και ο προβληματισμός/πειραματισμός για την χρήση άκαμπτων μερών ακόμα και στην ήδη υπάρχουσα κατηγορία Class3 όπως και στην νέα προτεινόμενη Class 6, παράλληλα βέβαια με τον διαφορετικό σχεδιασμό και υλικά αρτανών -2-line plan και carbon rods. Ενδιαφέρουσα η στάση που δηλώνει επίσημα σε ανακοίνωσή της στις 14-12-09 η Advance, όπου αναγνωρίζει το γεγονός οτι το αλεξίπτωτο πλαγιάς βρίσκεται στο κατώφλι μιας νέας εποχής, απο την οποία θα προκύψει, εμφανώς, μια νέα κατηγορία. Όμως αντιμετωπίζει με κάποιο σκεπτικισμό την εξέλιξη αυτή καθώς θεωρεί οτι η εισαγωγή άκαμπτων μερών στην πτέρυγα ίσως είναι ασύμβατη με την θεμελιώδη αρχή της απλότητας του αλεξιπτώτου πλαγιάς, σαν ιπτάμενη συσκευή και φιλοσοφία πτήσης.Θεωρώντας λοιπόν η Advance το τοπίο ασαφές και ομιχλώδες τόσο σε επίπεδο προϊόντων όσο και σε επίπεδο ανταγωνισμού των κορυφαίων πιλότων στις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, δηλώνει ότι αποφάσισε να περιορίσει την αγωνιστική της ομάδα λόγω της αβεβαιότητας που φαίνεται να υπάρχει και στο αθλητικό - αγωνιστικό επίπεδο.
Στο Συμπόσιο θα πουν πολλά!
Λέω εγώ τώρα...
Στο Συμπόσιο θα πουν πολλά!
Λέω εγώ τώρα...
Πολύ ενδιαφέρον έχουν όλα αυτά, πόσο άραγε θα επηρεαστεί και η καθημερινότητα του μέσου πιλότου, αυτού που πετάει και για χόμπι;;; Μάλλον όχι και πολύ. Γιατί από ότι ξέρω, οι competition περιμένουν πως και πως την class 6!!
Από την άλλη προβληματίζομαι και για αυτό το κυνήγι των επιδόσεων και εν συνεχεία, της βαθμολογίας.. Και για το επαγγελματικό παραπέντε. Όμως υπάρχει και μια μερίδα αθλητών που ενδιαφέρονται πολύ για αυτό και οι εταιρίες πρέπει να τους φροντίσουν ! Έτσι είναι. Υπάρχουν και όλοι οι άλλοι, που θέλουν να απολανβάνουν τις πτήσεις τους χωρίς να κυνηγούν τις επιδόσεις.Σε ποιους απευθύνεται η class 6 ; Σε όλους φυσικά : κάποιοι θα τα πετάνε και κάποιοι άλλοι (κι εγώ!) θα τους κοιτάνε...ουουου....τώρα και με το Leonardo Live...!!! Τα νέα δεδομένα διευρύνουν τους ορίζοντες για όλους αθλητές και θεατές, δεν είναι κακό αυτό ούτε καταργεί τα υπόλοιπα.
Anyway το πιο σημαντικό για μένα και το πιο μαγικό στο χώρο μας είναι η απλότητα και η ευκολία αυτής της πτητικής συσκευής σε επίπεδο χειρισμού, εκμάθησης, κόστους απόκτησης,συντήρησης και χρήσης, που την κάνει προσιτή σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων που θέλουν να κάνουν το όνειρο της ελεύθερης πτήσης πραγματικότητα. Εεεε μην γίνουμε και ελιτίστικο σπόρ τώρα που είμαστε και οι περισσότεροι και οι πιο ενεργοί του αεραθλητικού χώρου!
The Ozone BBHPP from Ozone Films on Vimeo.
Anyway το πιο σημαντικό για μένα και το πιο μαγικό στο χώρο μας είναι η απλότητα και η ευκολία αυτής της πτητικής συσκευής σε επίπεδο χειρισμού, εκμάθησης, κόστους απόκτησης,συντήρησης και χρήσης, που την κάνει προσιτή σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων που θέλουν να κάνουν το όνειρο της ελεύθερης πτήσης πραγματικότητα. Εεεε μην γίνουμε και ελιτίστικο σπόρ τώρα που είμαστε και οι περισσότεροι και οι πιο ενεργοί του αεραθλητικού χώρου!
The Ozone BBHPP from Ozone Films on Vimeo.
Με τη δημιουργία κατηγορίας 6, δεν εννοούν μόνο τα αγωνιστικά που χρησιμοποιούν ακαμπτα μέρη, αλλά ίσως αργότερα και χαμηλότερης κατηγορίας με τη νέα πάντα τεχνολογία.
ΑπάντησηΔιαγραφήόπως υπάρχουν οι αετοί αλλά σε άλλη κατηγορία και αυτοί με τα σταθερά φτερά (starrfluegel). Κάπως έτσι θέλουν να γίνει και με την κατηγορία 6 στο αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Θα είναι με άλλα λόγια ένα άθλημα που έχει τους δικού του κανόνες και τεχνικές πτήσης. Αν γίνει.... Το αλεξίπτωτο πλαγιάς σίγουρα θα συνεχίσει όπως είναι και σήμερα.
η Ozone υποστηρίζει πως δεν διαφέρει σημαντικά ούτε η κατασκευή ούτε ο τρόπος πτήσης και φυσικά δεν θέλει ξεχωριστή κατηγορία.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://vimeo.com/8225244
Μμμμ ενδιαφέροντα όλα αυτά! Ναι, ούτε εγώ πιστεύω ότι θα αλλάξει κάτι για τους απλούς πιλότους.Τώρα αν είναι δίκαιο ή όχι να δημιουργηθεί νέα κατηγορία...δεν πιστεύω ότι υπάρχει μια απάντηση κι όλα παίζονται σε επίπεδο πολιτικής της FAI και των εταιριών. Πάντως, εσείς οι dealer θα έχετε καλύτερη και πιο εμπεριστατωμένη ενημέρωση, εκ των έσω. Το Συμπόσιο PMA πως το βλέπεις;;;(γνώμη;;)
ΑπάντησηΔιαγραφήμόνο με niviuk μίλησα και προς το παρόν δεν αλλάζει κάτι και περιμένουν την απόφαση εάν δημιουργηθεί νέα κατηγορία ή όχι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν δεν δημιουργηθεί νέα κατηγορία τότε τουλάχιστον στα αγωνιστικά θα πάνε όλοι προς τη νέα τεχνολογία.
Στα υπόλοιπα, ούτε στα 2-3, δεν υπάρχει κανένας λόγος να αλλάξουν κάτι ακόμα.