Who's Flying NOW? Πιλότοι που πετάνε ΤΩΡΑ!!!!

Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2009

puzzle making

Χθές ήμουν στην αίθουσα αναμονής ενός μαιευτηρίου-περίμενα να γεννηθεί το δέκατο ανηψάκι μου- και είδα μια διαφημιστική αφίσσα ενός ιατρικού συνεδρίου με τίτλο "συνθέτοτας το puzzle της θεωρίας με την κλινική πράξη".

Σκέφτηκα πόσο τελικά αυτό το πρόβλημα της σύνδεσης θεωρίας και πραξης βασανίζει τόσους και τόσους επιστημονικούς χώρους και οχι μόνο. Στην καθημερινότητα όλοι ερχόμαστε αντιμέτωποι -στον εαυτό μας ή τους άλλους γύρω μας- με την δυσκολία να τηρούμε με πράξεις τα λόγια μας και να ζούμε εφαρμόζοντας, τις θεωρίες που λέμε οτι υποστηρίζουμε.

Το... puzzle "αλεξίπτωτο πλαγιάς" συμληρώνεται πολυεπιστημονικά και πολλές επιστήμες προσφέρουν στην ολόπλευρη θεωρητική κάλυψη του θέματος. Η φυσική, η μετεωρολογία,η αεροδυναμική, κ.ά, συνθέτουν την "θεωρία" του parapente και οι κατασκευαστές αλεξιπτώτων πλαγιάς απο την μιά και όλοι όσοι πετάμε απο την άλλη, προσπαθούμε να την θέσουμε σε πρακτική εφαρμογή, να δοκιμάσουμε να πειραματιστούμε να επιβεβαιώσουμε ή να απορρίψουμε, να βελτιώσουμε ή και να ανατρέψουμε. 

Ο πιλότος αλεξιπτώτου πλαγιάς είναι ένας πάντα υπο εκπαίδευση πιλότος. Πετάει μαθαίνοντας και μαθαίνει πετώντας. Η εμπειρία αποκτιέται με τη εφαρμογή της θεωριας στην πράξη, είναι το βασικότερο κομμάτι του parapente. Σε αυτή πρέπει να δείχνουμε σεβασμό και να την αξιοποιούμε σε μεγάλο βαθμό για να πηγαίνουμε εμπρός.

Η ελληνική βιβλιογραφία για το αντικείμενό μας είναι πολύ μικρή και σε αρχικά ακόμα στάδια. Ίσως εδώ υπάρχει μια παρανόηση που μας έχει αφήσει πολύ πίσω: για να γραφτεί ένα βιβλίο ή ένα άρθρο, για να γίνει μια έρευνα ή μια μελέτη για το παραπέντε δεν είναι πάντα απαιραίτητο κάποιος να είναι συγγραφέας ή επιστήμονας του είδους. Πολλές φορές αρκεί να υπάρχει η εμπειρία, η προσωπική έρευνα, μια έμπνευση και φυσικά, η ανάγκη για μοίρασμα. Και αν το καλοσκεφτείς αυτό που "νομιμοποιεί" καθέναν που μιλάει ή γράφει κάτι(τουλάχιστον στα μάτια των αναγνωστών του)  είναι η εμπειρία του και η σοβαρή ενασχόλησή του με το θέμα. Έχω διαβάσει συζητήσεις στο διεθνές φόρουμ, blogs ξένων πιλότων, όπου κατατίθενται απλόχερα γνώσεις, εμπειρίες, παρατηρήσεις, σκέψεις, ιδέες και όλα αυτά είναι  εκπαιδευτικό υλικό  για όποιον το επιθυμεί. Πχ:
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=23118 how to improve safety in competitions
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=16065 tips from Comp Pilots
πολύ επικοδομητικές συζητήσεις με μεγάλο ενδιαφέρον για όλους.
Επίσης το Timo's Blog http://biggovtsucks.blogspot.com/ 

Και στην Ελλάδα φυσικά υπάρχουν πολλές σημαντικές πρωτοβουλίες όπως:
του Τσούκα Βαγγέλη- η προσωπική του κατάθεση εμπειρίας και τα διαβάσματά του: http://www.sky.gr/tsoukas/gnosis.htm  
Επίσης ενδιαφέρον υλικό που έχει προκύψει απο την σχολή εκπαιδευτών του 2005, έχει συγκεντρώσει στην βιβλιοθήκη του το Epirus Air Club καθώς και περισσότερα άρθρα του Κωστούλα Σταύρου αλλά και μεταφράσεις απο ξενόγλωσσα βιβλία και περιοδικά που έχουν κάνει  ο Λιόντος Σωτήρης, ο Κουργιαλής Πέτρος στο  http://www.epirus-airsports.gr/index.php?option=com_content&task=section&id=3&Itemid=27 
Μέσα σε όλα αυτά κάπου υπάρχει και μια πολύπαθη και ταλαιπωρημένη "ύλη εξετάσεων" για την απόκτηση διπλωμάτων. Έγινε παλιά, έχει λάθη πρέπει να αλλάξει για να ανταποκρίνεται σε αυτόν τον ιπτάμενο κόσμο που αλλάζει...
Επειδή τώρα αρχίζουν και διάφορες εξεταστικές για την απόκτηση και αναβάθμιση διπλωμάτων, το θέμα γίνεται πιο επίκαιρο.
Ο Σωτήρης απο τα Γιάννενα επιχειρεί "χτένισμα" και  επισημάνσεις στην ύλη εξετάσεων http://airioa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=67:2009-03-10-14-31-42&catid=15:-&Itemid=46 
Πολύ ενδιαφέροντα και εκπαιδευτικά animation και διάφορα άλλα έχουν επισημάνει τα παιδιά στο ΜΜΚ&friends forum http://mmk.thenet.gr/bb2/viewtopic.php?p=12264#12264 -είδες πως μια απορία είναι "σκανδάλη" για ψάξιμο- απο εδώ δανείστηκα και την φωτο της ανάρτησης.
Σημειώνω οτι δεν συντάσσω την βιβλιογραφία του παραπέντε στην Ελλάδα, για να μην παρεξηγηθώ που δεν αναφέρω κι άλλους συγραφείς ή άλλα γραπτά. Απλώς παραπέμπω κάποια ενδεικτικά παραδείγματα για να στηρίξω την αρχική μου άποψη οτι ο καθένας μας με τον τρόπο του μπορεί να βοηθήσει και να προσφέρει στην συγκέντρωση ή μετάδοση γνώσεων που βοηθούν όλους μας, στην λογική οτι πρέπει να μοιραζόμαστε και να αξιοποιούμε την εμπειρία μας, τις γνώσεις που αποκτούμε πετώντας, διαβάζοντας ή ταξιδέυοντας, για να πετάξουμε σε άλλες χώρες. Όλοι έχουμε να πούμε κάτι, άλλοι με περισσότερη ευθύνη κι άλλοι με λιγότερη, αρκεί να το θέλουμε και να το κάνουμε. Γράφοντας, μεταφράζοντας, ρωτώντας, συζητώντας, όπως θέλει ο καθένας, μπορεί να βάζει ένα κομματάκι στο puzzle. 
Έτσι κι αλλιώς, οι πρωταγωνιστές είμαστε εμείς. Άρα εμείς θα γράψουμε και την ιστορία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...