Ένα παραπεντίστικο βιντεάκι στο youtube
...ένας τίτλος που μου κέντρισε την περιέργεια.... ''paragliding is hard''
...κι ακόμα πιο πολύ ένα πολύ καλό σχολιάκι απο κάτω:
[Redshiftable....wrote...
Paragliding is not hard. Making the correct decision is.
Do I fly at a site which is above my skill rating?
Do I fly in marginal or thermic conditions?
Do I know whether the other airborne pilots have higher ratings than me?
Do I fly at a site which is above my skill rating?
Do I fly in marginal or thermic conditions?
Do I know whether the other airborne pilots have higher ratings than me?
Am I too eager to fly?]
Αυτή είναι μια πολύ εύστοχη και περιεκτική απάντηση, εμπνευσμένη, θα την έλεγα, αφού μπορεί να προβληματίσει κάποιον που την διαβάζει.
Αυτή είναι μια πολύ εύστοχη και περιεκτική απάντηση, εμπνευσμένη, θα την έλεγα, αφού μπορεί να προβληματίσει κάποιον που την διαβάζει.
Decision making is an active process, μια δεξιότητα που αναπτύσσεται και καλλιεργείται μέσα από δυναμικές και ενεργητικές γνωστικές, διανοητικές και ψυχολογικές διεργασίες.
Δηλ. προϋποθέτει :
Δηλ. προϋποθέτει :
Πολύ καλή γνώση του αντικειμένου, διάβασμα και μελέτη όλων των κεφαλαίων που σχετίζονται με το παραπέντε και κατανόηση της δυναμικής του. Το παραπέντε δεν είναι μια δραστηριότητα- πυροτέχνημα εντυπωσιασμού αλλά μια σοβαρή διαδικασία μέσα από την οποία ο άνθρωπος, γεννημένος να περπατά, καταφέρνει εν μέρη, στα σημεία, να "αναγεννηθεί" με... ιπτάμενες ικανότητες- αεροβιότητα. Αυτό δεν είναι ταλέντο αλλά κάτι που το μαθαίνουμε αν θέλουμε να ικανοποιήσουμε βαθύτερες επιθυμίες και όνειρα!
Προσωπική επίγνωση και αυτοέλεγχος, τσεκάρω τον εαυτό μου κάθε τόσο...( η ομάδα βοηθάει γενικά σε αυτό, να εντοπίσουν και να μου πουν πράγματα που εγώ δεν τα "βλέπω")
Συμμετοχή στην ομάδα
Εκπαίδευση και εξάσκηση στην λήψη ορθολογικών αποφάσεων σε κάθε στάδιο, όπου κάθε πιλότος βρίσκεται, καθώς και στις διαδικασίες ελέγχου αυτών. Εξάσκηση μπορεί να γίνει μια τυχαία εμπειρία αλλά επίσης είναι και η "θέση συνθηκών" όπου ο πιλότος θα προβληματίζεται (μόνος ή με ερωτήσεις του εκπαιδευτή- της ομάδας) για το ποιες αποφάσεις θα πάρει, θα μπορεί να τις δοκιμάζει και στο τέλος να τις αξιολογεί.( στα πλαίσια ενός προπονητικού προγράμματος, πχ)
Οι καλύτεροι πιλότοι νομίζω οτι διακρίνονται από:
στους εκπαιδευόμενους
στους έμπειρους
στην καθημερινή πτήση
στην αγωνιστική πτήση
Λήψη απόφασης, πότε;;;
Πριν την πτήση, αφορά την επιλογή και τον πολύ καλό έλεγχο του εξοπλισμού, την ανάγνωση του καιρού, Ακόμα την προετοιμασία, και την διαδικασία (ρουτίνα) απογείωσης, τον σχεδιασμό της πτήσης και την τοποθέτηση στόχων. Τι θα κάνω σήμερα;; Που θα πάω;;
Κατά την πτήση: "σκανάρισμα" της περιοχής που πετώ, "σάρωση" και επεξεργασία των πληροφοριών που μου δίνονται, για την πραγματοποίηση των στόχων που έχω βάλει κατά την απογείωση ή και την αναπροσαρμογή τους, αν προκύψει!!!
Στην προσγείωση, πότε και που θα προσγειωθώ.
Όσο πιο μακριά από την τυχαιότητα είναι η καθημερινή μου πτήση, τόσο πιο ασφαλής θα πετάω και θα προσγειώνομαι και τόσο πιο καλός πιλότος θα γίνομαι! Καλός πιλότος είναι ο σκεπτόμενος πιλότος. Ο σκεπτόμενος πιλότος ξέρει τι κάνει και αυτό τον γεμίζει αυτοπεποίθηση να συνεχίσει, χωρίς παράλογους φόβους και άγχη! "When a flying decision is at all GRAY, WALK AWAY!" ένα μότο από το παρακάτω άρθρο σχετικάμε την "Διαχείριση της ασφάλειας στο παραπέντε"
Συμμετοχή στην ομάδα
Εκπαίδευση και εξάσκηση στην λήψη ορθολογικών αποφάσεων σε κάθε στάδιο, όπου κάθε πιλότος βρίσκεται, καθώς και στις διαδικασίες ελέγχου αυτών. Εξάσκηση μπορεί να γίνει μια τυχαία εμπειρία αλλά επίσης είναι και η "θέση συνθηκών" όπου ο πιλότος θα προβληματίζεται (μόνος ή με ερωτήσεις του εκπαιδευτή- της ομάδας) για το ποιες αποφάσεις θα πάρει, θα μπορεί να τις δοκιμάζει και στο τέλος να τις αξιολογεί.( στα πλαίσια ενός προπονητικού προγράμματος, πχ)
Οι καλύτεροι πιλότοι νομίζω οτι διακρίνονται από:
- καλύτερη και πιο δομημένη γνώση
- εξελιγμένο αυτοέλεγχο
- ικανότητα σχεδιασμού της πτήσης και πρόβλεψη των συνθηκών της
- οπτική οξύτητα και αποτελεσματικότητα στον εντοπισμό των πληροφοριών από το περιβάλλον της πτήσης, γρήγορη και ακριβής λήψη απόφασης ή αλλαγή της αν χρειαστεί
στους εκπαιδευόμενους
στους έμπειρους
στην καθημερινή πτήση
στην αγωνιστική πτήση
Λήψη απόφασης, πότε;;;
Πριν την πτήση, αφορά την επιλογή και τον πολύ καλό έλεγχο του εξοπλισμού, την ανάγνωση του καιρού, Ακόμα την προετοιμασία, και την διαδικασία (ρουτίνα) απογείωσης, τον σχεδιασμό της πτήσης και την τοποθέτηση στόχων. Τι θα κάνω σήμερα;; Που θα πάω;;
Κατά την πτήση: "σκανάρισμα" της περιοχής που πετώ, "σάρωση" και επεξεργασία των πληροφοριών που μου δίνονται, για την πραγματοποίηση των στόχων που έχω βάλει κατά την απογείωση ή και την αναπροσαρμογή τους, αν προκύψει!!!
Στην προσγείωση, πότε και που θα προσγειωθώ.
Όσο πιο μακριά από την τυχαιότητα είναι η καθημερινή μου πτήση, τόσο πιο ασφαλής θα πετάω και θα προσγειώνομαι και τόσο πιο καλός πιλότος θα γίνομαι! Καλός πιλότος είναι ο σκεπτόμενος πιλότος. Ο σκεπτόμενος πιλότος ξέρει τι κάνει και αυτό τον γεμίζει αυτοπεποίθηση να συνεχίσει, χωρίς παράλογους φόβους και άγχη! "When a flying decision is at all GRAY, WALK AWAY!" ένα μότο από το παρακάτω άρθρο σχετικάμε την "Διαχείριση της ασφάλειας στο παραπέντε"
http://www.learnparagliding.com/paragliding_articles/managing_safety_in_your_paragliding_activities.php
όπου δίνονται αρκετές χρήσιμες πληροφορίες, ειδικά για νεότερους πιλότους αλλά και όχι μόνο.
Τα θέματα αυτά είναι πάντα επίκαιρα και αφορούν όλα τα επίπεδα των πιλότων. Κάνοντας κάθε φορά αυτό το ...μετέωρο βήμα στην απογείωση, θέλουμε να χαρούμε, να ικανοποιήσουμε το σώμα,τις αισθήσεις και την ψυχή μας αλλά και να αναμετρηθούμε με την βελτιούμενη ικανότητά μας να γινόμαστε όλο και επιδεξιότεροι στην.... υπέρβαση που έχουμε επιλέξει...να κάνουμε! Στο να πετάμε!
όπου δίνονται αρκετές χρήσιμες πληροφορίες, ειδικά για νεότερους πιλότους αλλά και όχι μόνο.
Τα θέματα αυτά είναι πάντα επίκαιρα και αφορούν όλα τα επίπεδα των πιλότων. Κάνοντας κάθε φορά αυτό το ...μετέωρο βήμα στην απογείωση, θέλουμε να χαρούμε, να ικανοποιήσουμε το σώμα,τις αισθήσεις και την ψυχή μας αλλά και να αναμετρηθούμε με την βελτιούμενη ικανότητά μας να γινόμαστε όλο και επιδεξιότεροι στην.... υπέρβαση που έχουμε επιλέξει...να κάνουμε! Στο να πετάμε!
αυτό δεν ισχύει στο para5 σε αποφάσεις μετά από κάποιο κλείσιμο "In any moment of decision the best thing you can do is the right thing, the worst thing you can do is nothing."
ΑπάντησηΔιαγραφήαντίθετα θα έλεγα και ειδικότερα σε αλεξίπτωτα χαμηλής κατηγορίας. Μετά από κάποιο κλείσιμο το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι το σωστό και το δεύτερο καλύτερο το τίποτε.
Σωστό αυτό που λες, η γνωστή magic position- "ψηλά τα χέρια". Aλλά αν σκεφτείς ότι, ακόμα κι αυτό, είναι μια επιλογή που συνειδητά θα πρέπει να πάρει ο πιλότος, δηλ, να συγκρατήσει τον εαυτό του από το να αρχίσει διάφορες αντανακλαστικές "τσαρουχιές"- το guote της Εύα, συνεχίζει να έχει ισχύ και σε αυτήν την περίπτωση! Εγώ έτσι το είδα. Γενικά όλο το ρητό είναι αυστηρό, κατά την γνώμη μου και φυσικά αντιπροσωπεύει ένα υψηλό επίπεδο πιλότου-αθλήτριας, με διαφορετικά stadards.Είναι όμως, μια υπαρκτή άποψη, και είναι χρήσιμο που το συζητάμε και το διαφοροποιούμε. Μάλλον, από την πλευρά που το βλέπεις εσύ ως εκπαιδευτής, να είναι επικίνδυνο να το υιοθετήσει ένας νέος πιλότος. Ευχαριστώ για το εποικοδομητικό σχόλιο, sot!
ΑπάντησηΔιαγραφή