Who's Flying NOW? Πιλότοι που πετάνε ΤΩΡΑ!!!!

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

Greek League

Προς το τέλος του 2009 στην συνάντηση που είχαν τα σωματεία του παραπέντε  με την Επιτροπή (ΕΑΠ)στην Αμφίκλεια προτάθηκε και συμφωνήθηκε η καθιέρωση της ελληνικής Λίγκας. Η κατοπινή σχετική επίσημη ενημέρωση απο την  ΕΑΠ
αναφέρει ακριβώς:
3. ΛΙΓΚΑ
Θεσπίζεται πλέον η Ελληνική Λίγκα. Παρόμοιοι θεσμοί λειτουργούν και στο εξωτερικό και θα βοηθήσει ειδικά τους αθλητές που παίρνουν μέρος σε διεθνείς αγώνες να έχουν καλύτερη αξιολόγηση. Ως Λίγκα θεωρούνται όλοι οι αγώνες FAI cat.2 που γίνονται στην Ελλάδα σε διάστημα ενός ημερολογιακού έτους ανεξάρτητα από τον αν είναι αγώνες Πρωταθλήματος, Περιφερειακοί ή Διασυλλογικοί. Από την συνολική βαθμολογία κάθε αθλητή θα αφαιρείται το τασκ με την χαμηλότερη βαθμολογία εάν πρόκειται για σύνολο μέχρι 5 τασκ. Ένα επιπλέον τασκ θα αφαιρείται για κάθε 3 επιπλέον τασκ στο σύνολο. Δηλαδή:

Σύνολο Τασκ5811
Τασκ που αφαιρούνται123
Σήμερα ένας διακεκριμένος παραπεντίστας, ο Χρήστος Π. απο το Αγρίνιο, έγραψε τις σκέψεις του σχετικά, σε ελληνικό forum για το Α/Π, λέγοντας:
"Η Λίγκα από την άλλη μεριά, θα μπορούσε να αποτελείται από πολλούς κατά τη διάρκεια του έτους αγώνες σε Π.Σ.Κ. που δεν χρειάζονται κατά κανόνα άδεια από την εργασία και πιθανώς είναι και κοντά στον τόπο διαμονής του καθ'ενός, δίνοντας με αυτό τον τρόπο δυνατότητα συμμετοχής σε αρκετούς αγώνες στον κάθε πιλότο, ενώ ταυτόχρονα όλα τα σωματεία που έχουν τη διάθεση και το μεράκι (GiotaaaRrrrr...) να μπορούν να διοργανώνουν έναν ή και περισσότερους.

Ο σκοπός των αγώνων πρωταθλήματος είναι συγκεκριμένος (εθνική ομάδα) και ο σκοπός της ελληνικής Λίγκας είναι διαφορετικός και εξίσου συγκεκριμένος (συμμετοχή των πιλότων σε πολλούς αγώνες, αύξηση πτητικής εμπειρίας, καλλιέργεια αθλητικού-αγωνιστικού πνεύματος, προβολή και ανάπτυξη του αθλήματος). Με αυτή τη λογική, οι αγώνες της Λίγκας θα μπορούσαν να είναι μόνο ΣΚ (ή και μονοήμεροι ακόμα). Έτσι συμπιέζεται προς τα κάτω το κόστος για το διοργανωτή, η πολυπλοκότητα της διοργάνωσης και η οικονομική συμμετοχή του πιλότου. Αυξάνει δηλαδή η ευελιξία στη διοργάνωση των αγώνων, χωρίς υποβάθμιση αυτών. Φυσικά όταν οι αγώνες είναι πολλοί, η συμμετοχή των πιλότων που διαμοιράζονται σε αυτούς, μειώνεται αντιστοίχως. Αυτό είναι αναμενόμενο, αλλά ο σκοπός ύπαρξης της Λίγκας θα εκπληρώνεται. Μια συμμετοχή 15-20 πιλότων (έστω και με αγώνα της Β' ταυτόχρονα που δεν πρέπει να την ξεχνάμε), θα πρέπει να θεωρείται ικανοποιητική"
Μου άρεσε η τοποθέτησή του Χρήστου. Σκέφτηκα ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο και να γίνουν  ευκρινείς σε όλους τους αθλητές και τα σωματεία, κάποιες λεπτομέρειες που ίσως βοηθήσουν στην στήριξη του θεσμού. 
Η επιγραμματική ενημέρωση της ΕΑΠ και η οπτική του Χρήστου, μπορούν να θεωρηθούν η αρχή μιας συζήτησης προς την κατεύθυνση αυτή. 
Ήδη από την πρώτη ματιά βλέπω μια σημαντική διαφορά σε αυτές τις δύο τοποθετήσεις: η ΕΑΠ λέει: 
"θα βοηθήσει ειδικά τους αθλητές που παίρνουν μέρος σε διεθνείς αγώνες να έχουν καλύτερη αξιολόγηση"
ενώ από τον Χρήστο παρουσιάζονται βασικοί στόχοι: 
"συμμετοχή των πιλότων σε πολλούς αγώνες, αύξηση πτητικής εμπειρίας, καλλιέργεια αθλητικού-αγωνιστικού πνεύματος, προβολή και ανάπτυξη του αθλήματος" 
Στην οπτική αυτή λοιπόν προβληματίστηκα και έκανα διάφορες σκέψεις:
  • δύναται  η Λίγκα να γίνει η "μήτρα" που θα γεννήσει νέους αξιόλογους πιλότους αγώνων και τους καλύτερους ικανούς να πετάξουν στα πρωταθλήματα;
  • Μήπως έτσι μπορεί να δοθεί λύση σε βασικά θέματα που απασχολούν τους διοργανωτές των πρωταθλημάτων, κυρίως η μεγάλη δυσκολία και αγωνία του συγκερασμού των προσδοκιών ικανοτήτων και αναγκών των πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων όλων των πιλότων; 
Κάτι άλλο πολύ σημαντικό που ενισχύει ακόμα πιο πολύ την επιχειρηματολογία για την στοχοθεσία της Ελληνικής Λίγκας είναι το εξής: η κατάργηση των αγώνων Β΄ κατηγορίας, για ΠΛ.( όπως συζητήθηκε και έγινε αποδεκτό στην συνάντηση εκπαιδευτών, τον Νοέμβριο, εν ολίγοις, οι Αγώνες ΠΛ δεν "στέκουν" σύμφωνα με τους διεθνής κανονισμούς,  αλλά από την άλλη, η απευθείας συμμετοχή σε πρωτάθλημα είναι too much...so!!!) 

Η Λίγκα, αν δομηθεί σωστά και υποστηριχθεί- διαδοθεί, θα λύσει αυτό το ζήτημα και θα αποτελεί το προπαρασκευαστικό στάδιο που μας λείπει για να γεφυρωθεί η διαφορά ταχυτήτων στους αθλητες που πετούν στο Πρωτάθλημα. και ένα κριτήριο για την αξιολόγηση του αθλητή. 

Τώρα η αναμενόμενη μείωση των συμμετοχών, όπως σωστά αναφέρει και ο Χρήστος, δεν έχει να κάνει, αν στόχος μας δεν είναι ο αριθμός των συμμετοχών. Εξάλλου κι αυτό ακόμα μπορεί να αλλάξει στο μέλλον, αν το σύστημα δουλέψει και έχουμε γενική αναβάθμιση του χώρου, έτσι δεν είναι;;; Το ποιοί αγώνες επίσης θα είναι Λίγκα, οι FAI 2 μόνο ή και άλλοι, και αυτό νομίζω ότι συζητιέται!!!

Σε αυτή την οπτική ο στόχος της ανακοίνωσης ΕΑΠ θα χρειαστεί ένα ΔΕΝ: δηλ η Λιγκα  "θα βοηθήσει ειδικά τους αθλητές που ΔΕΝ παίρνουν μέρος σε διεθνείς αγώνες να έχουν καλύτερη αξιολόγηση" Ίσως είναι και ένα απλό τυπογραφικό λάθος δεν ξέρω ποιά ακριβώς είναι η οπτική. 
Γιατί κατά την γνώμη μου όσοι έχουν την δυνατότητα να πετάνε σε αγώνες του εξωτερικού, δεν χρειάζονται και τόση στήριξη - ευκαιρίες- όσο οι αθλητές που δεν έχουν την δυνατότητα να βγουν έξω. 
 Ελπίζω να αρχίσει μια πραγματικά εποικοδομητική συζήτηση με την επιτροπή που θα αποφέρει τα θετικότερα δυνατά αποτελέσματα για την καλύτερη οργάνωση του αθλητικού - αγωνιστικού μέρους του Α/Π. 

2 σχόλια:

  1. Χα, χα..! Μου άρεσε αυτό περί διακεκριμένου πιλότου ! LOL ! Να δούμε φέτος με τα γεράκια της Ά' κατηγορίας τι θα κάνω...
    Ο θεσμός της Greek League, αν ιδωθεί και αντιμετωπιστεί σωστά, θα έχει πιθανώς μεγαλύτερη σημασία και αξία στη συνείδηση του Έλληνα πιλότου, ιδίως των περισσότερων από εμάς που λόγω υποχρεώσεων αλλά και έλλειψης αγωνιστικής εμπειρίας, δεν σκεφτόμαστε καν το ενδεχόμενο συμμετοχής σε ξένους αγώνες...
    Στο φινάλε, πολλές συναντήσεις μέσα στο χρόνο δεν είναι το ζητούμενο - έστω και fun?
    Όσο αφορά τον αριθμό συμμετοχών, παράλληλα με τους αγώνες της League, μπορούν να προγραμματίζονται σεμινάρια, SIV, εξετάσεις πτυχίων, διαλέξεις, διθέσιες πτήσεις εθισμού κλπ ως επιπλέον κίνητρο για τη συμμετοχή περισσότερων πιλότων, αλλά και πιθανώς για τη συμμετοχή ενδιαφερόμενων για ενασχόληση με το άθλημα...
    Όπως ξέρεις η συμμετοχή μου σε επίσημα διοργανωτικά θέματα του χώρου μας, είναι έξω από τα ενδιαφέροντά μου... Ήξερα όμως ότι η οπτική μου (οι ιδέες δεν έχουν ονοματεπώνυμο ωστόσο...) θα κινητοποιήσει πιθανά κατάλληλους για το λόγο αυτό ανθρώπους όπως εσύ και αρκετοί ακόμα στο χώρο μας... Και όπως λέει και ο εκπαιδευτής μας, καλή διάθεση να υπάρχει και όλα γίνονται...

    Χρήστος "agro" Πελέκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια χαρά θα τα πας, έτσι κι αλλιώς και τα γεράκια της Α πετάνε τόσα χρόνια για να φτάσουν ψηλά! Υπομονή!!!
    Φυσικά, οι πολλοί αγώνες είναι πιο θετικό,μέγιστη σημασία έχει, για καλύτερη και γενικευμένη απήχηση, η τήρηση υψηλού επιπέδου διοργάνωσης και η έγκαιρη προετοιμασία και προβολή της Λίγκας.Εγώ, προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να είναι αγώνες FAI2, μόνο. Οι Fun συναντήσεις όμως έχουν άλλο κώδικα, δεν έχουν σχέση με το αγωνιστικό κομμάτι. Το καλό με την Λίγκα είναι ότι αν διαμορφωθεί σε πολλές ετήσιες συναντήσεις σε διαφορετικές περιοχές μπορεί να δίνει πολλαπλές ευκαιρίες και σε διαφορετικού επιπέδου και προσδοκιών, πιλότους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...