Σχολή Εκπαιδευτών εντός του 2011 είναι η πρόταση που ήρθε στην συνάντηση των σωματείων στο τέλος του ΄10 στο Παναιτωλικό. Τώρα η Επιτροπή ,που ως φαίνεται είναι διατεθειμένη να το προχωρήσει, βρίσκεται σε φάση ανίχνευσης του πραγματικού ενδιαφέροντος που υπάρχει για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο.
Για μένα ήταν αναμενόμενη η πρόταση. Και υπάρχει και ενδιαφέρον. Πέρασαν 5 χρόνια από την προηγούμενη σχολή, το 2005 στο Μεσολόγγι και ξέρω ότι πολλές περιοχές είναι ακόμα ακάλυπτες από εκπαίδευση και οι ανάγκες τους καλύπτονται είτε από ημιτελείς εκπαιδεύσεις, είτε από "παράνομες", με την εφαρμογή της παλιάς και δοκιμασμένης "αλληλοδιδακτικής" μεθόδου. Ακόμα ακάλυπτα είναι και άλλα εκπαιδευτικά και οργανωτικά ζητήματα της εκπαίδευσης που αφορούν την ελληνική πραγματικότητα.
Στην σχολή πρόκειται να συμμετέχουν εκτός από κάτοχοι ΠΠ (ParaPro stage 5)που θα γίνουν Εκπαιδευτές και κάτοχοι του Π (ParaPro stage 4) που θα αποφοιτήσουν ως Βοηθοί Εκπαιδευτών.
Έχω στείλει αίτηση συμμετοχής φυσικά, γιατί με ενδιαφέρει πάρα πολύ το αντικείμενο. Γράφω απόψε τις πρώτες σκέψεις μου για το θέμα, απόψεις σχετικά με τους στόχους, το περιεχόμενο των σπουδών και την οργάνωση μιας τέτοιας σχολής. Εγώ, ως συμμετέχουσα, έστω και για βοηθός, τι θα ήθελα από αυτήν την σχολή;
Υπάρχει ανάγκη για νέους εκπαιδευτές; Έχω στείλει αίτηση συμμετοχής φυσικά, γιατί με ενδιαφέρει πάρα πολύ το αντικείμενο. Γράφω απόψε τις πρώτες σκέψεις μου για το θέμα, απόψεις σχετικά με τους στόχους, το περιεχόμενο των σπουδών και την οργάνωση μιας τέτοιας σχολής. Εγώ, ως συμμετέχουσα, έστω και για βοηθός, τι θα ήθελα από αυτήν την σχολή;
Εγώ νομίζω ότι πάντα θα υπάρχει, για να καλύπτονται όλες οι περιοχές σε πολύ καλό βαθμό και να έχουμε και καλό επίπεδο εκπαίδευσης. Ο εκπαιδευτής είναι ο πυρήνας που συγκεντρώνει γύρω του τον κόσμο και ο ρόλος του είναι (ή θα πρέπει να είναι) πολύ σημαντικός στην προσωπική εξέλιξη των πιλότων αλλά και στην συνολική εξέλιξη του αθλήματος. Νέοι εκπαιδευτές χρειάζονται και για την εξυγίανση του χώρου, την τροφοδοσία του με ανταγωνισμό -ως δείκτη ανάπτυξης, και την ανανέωση με νέες πρακτικές, ιδέες, επαγγελματισμό.
Τι σημαίνει εκπαιδευτής (για μένα)Είναι γνωστός και καταξιωμένος πιλότος, δηλ, έχει πάρα πολύ καλή γνώση του αντικειμένου "Αλεξίπτωτο Πλαγιάς" σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο. Αυτό του εξασφαλίζει το αβαντάζ της αποδοχής, του θαυμασμού και του πρότυπου που θέλει ένας μαθητής να αισθάνεται για τον Εκπαιδευτή του.
Αλλά αυτό από μόνο του, δεν αρκεί.
Αλλά αυτό από μόνο του, δεν αρκεί.
Πολλές άλλες ικανότητες πρέπει να καλλιεργήσει ή να εξελίξει όποιος θα είναι υπεύθυνος για να διδάξει αυτά που ξέρει, με τον καταλληλότερο τρόπο και να οδηγήσει αποτελεσματικά, νέα- ενήλικα επί το πλείστον-άτομα, στην κατάκτηση των τεχνικών και των γνώσεων των επιπέδων Εκπαίδευσης , στην δημιουργία αεροναυτικής νοοτροπίας και παιδείας και την ένταξή τους στην ανεμοπορική κοινότητα.
Ο καλός πιλότος που θέλει να γίνει και εκπαιδευτής θα...
- γνωρίσει πολύ καλά το ισχύον και αποδεκτό, εδώ και διεθνώς,para-pro και όλους τους συναφείς κανονισμούς εκπαίδευσης εξετάσεων κτλ.(Κανονισμοί)
- γνωρίσει, βρει ή δημιουργήσει, το κατάλληλο διδακτικό υλικό-περιεχόμενο για κάθε μάθημα και επίπεδο εκπαίδευσης.(Ύλη Εκπαίδευσης)
- αποκτήσει γνώσεις πρώτων βοηθειών και διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων στο βουνό
- οργανώσει τα μαθήματά του, θεωρητικά και πρακτικά-πρόγραμμα σπουδών(Μεθοδολογία)
- ξέρει να δημιουργεί ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που θα εμπνέει στον εκπαιδευόμενο εμπιστοσύνη και ασφάλεια.
- γνωρίσει ψυχολογία και προπονητική
- αναπτύξει δεξιότητες επικοινωνίας και διαπροσωπικών σχέσεων
- μάθει να δουλεύει με ομάδα, να την κατανοεί, σαν σύνολο ή ως προς τα άτομα που την απαρτίζουν, να την διαχειρίζεται, οργανώνει, εμψυχώνει, ελέγχει, καθοδηγεί,αξιολογεί.
- κάνει μάθημα στην ομάδα με την χρήση πολυμέσων αναλύοντας, επεξηγώντας και ερμηνεύοντας, ρωτώντας(Διδασκαλία)
- Αξιολογεί νέους πιλότους για τις γνώσεις που κατέκτησαν σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο(Εξεταστής)
Αυτά σκέφτομαι σε πρώτη φάση, μπορεί να είναι και πολύ περισσότερα...
Από όλα αυτά φυσικά απορρέουν και τα περιεχόμενα των μαθημάτων που θα πρέπει να διδαχθεί στην Σχολή Εκπαιδευτών και αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχουν εστιασμένα διδακτικά αντικείμενα που θα τα διδάξουν οι εκάστοτε ειδικοί ή επιστήμονες και θα εξυπηρετούν τους παραπάνω στόχους.
Από όλα αυτά φυσικά απορρέουν και τα περιεχόμενα των μαθημάτων που θα πρέπει να διδαχθεί στην Σχολή Εκπαιδευτών και αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχουν εστιασμένα διδακτικά αντικείμενα που θα τα διδάξουν οι εκάστοτε ειδικοί ή επιστήμονες και θα εξυπηρετούν τους παραπάνω στόχους.
Οι Βοηθοί Εκπαιδευτές, επίσης χρειάζονται και είναι και μια πολύ καλή προετοιμασία για να γίνει κάποιος καλός Εκπαιδευτής. Είναι πολύ θετική η πρόθεση πιστοποίησης βοηθών και χρήσιμη για την εκπαίδευση, γενικά όμως τι θέση και ρόλο έχουν σε όλα αυτά; Η επίσημη ενημέρωση λέει:
"Οι απαιτήσεις θα είναι οι ίδιες και σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούν να εκπαιδεύουν χωρίς την παρουσία του Εκπαιδευτή" Δεν διαφωνώ να είναι οι απαιτήσεις και τα μαθήματα τα ίδια, τι άλλωστε απο τα παραπάνω που ανέφερα θα μπορούσε κάποιος να "κόψει" για να προσφέρει μόρφωση σε βοηθούς; Τίποτε. Απλά θα πρέπει στην επόμενη σχολή εκπαιδευτών που ο τωρινός "βοηθός" θα συμμετέχει για Εκπαιδευτής, να εισαχθεί με αρκετά διαφορετικές προυποθέσεις απο τον κάποιον που πρώτη φορά συμμετέχει. Τέτοιες λεπτομέρειες πρέπει να αποσαφηνιστούν και μάλλον το πράγμα, που δείχνει να θέλει μελέτη,θα μας οδηγήσει στην ανάγκη να συνταχθεί ένας υποτυπώδης "κανονισμός εκπαίδευσης εκπαιδευτών και βοηθών εκπαιδευτών" που θα διαχειρίζεται τέτοια θέματα.
Εγώ νομίζω οτι πρέπει να ξεχάσουμε πολλά από αυτά που ξέραμε και να σκεφτούμε με μεγάλη σοβαρότητα ποιούς στόχους τελικά θα βάλουμε και πόσους από αυτούς θα μπορέσουμε να πετύχουμε ή να πλησιάσουμε μέσα στις δύσκολες, έτσι κι αλλιώς, συνθήκες που ζούμε. Η εκπαίδευση εκπαιδευτών για ένα τόσο σοβαρό πράγμα, όπως η ελεύθερη πτήση είναι μια πολύ σοβαρή δουλειά.
Για μένα δεδομένο θεωρείται ότι οι εκπαιδευτές πρέπει να αποκτούν απ ευθείας από την αποφοίτησή τους, ένα κύρος που η ίδια η σχολή θα τους εξασφαλίζει: με την καλή οργάνωσή της, το πλούσιο και εμπεριστατωμένο περιεχόμενο των σπουδών που θα διδάξει, με την αξιοποίηση καλών και αναγνωρισμένων στον χώρο τους, ειδικών ή επιστημόνων, για κάθε ξεχωριστό αντικείμενο.
Έτσι ο νέος εκπαιδευτής θα αποφοιτήσει, έχοντας σοβαρά εφόδια και το απαραίτητο κύρος, που αν καλλιεργήσει και επεκτείνει, θα τον κάνουν μια μέρα, να γίνει ένας πραγματικά καλός εκπαιδευτής αλεξιπτώτου πλαγιάς, που θα προσφέρει τόσο στους μαθητές του όσο και στο χώρο γενικότερα.
Αυτό είναι μια πρόκληση και ένα στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί από όσους δουλέψουν ως διοργανωτές, ως δάσκαλοι αλλά και ως συμμετέχοντες, σε αυτήν την σχολή.
Για μένα δεδομένο θεωρείται ότι οι εκπαιδευτές πρέπει να αποκτούν απ ευθείας από την αποφοίτησή τους, ένα κύρος που η ίδια η σχολή θα τους εξασφαλίζει: με την καλή οργάνωσή της, το πλούσιο και εμπεριστατωμένο περιεχόμενο των σπουδών που θα διδάξει, με την αξιοποίηση καλών και αναγνωρισμένων στον χώρο τους, ειδικών ή επιστημόνων, για κάθε ξεχωριστό αντικείμενο.
Έτσι ο νέος εκπαιδευτής θα αποφοιτήσει, έχοντας σοβαρά εφόδια και το απαραίτητο κύρος, που αν καλλιεργήσει και επεκτείνει, θα τον κάνουν μια μέρα, να γίνει ένας πραγματικά καλός εκπαιδευτής αλεξιπτώτου πλαγιάς, που θα προσφέρει τόσο στους μαθητές του όσο και στο χώρο γενικότερα.
Αυτό είναι μια πρόκληση και ένα στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί από όσους δουλέψουν ως διοργανωτές, ως δάσκαλοι αλλά και ως συμμετέχοντες, σε αυτήν την σχολή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου