Το θέμα εξετάσεις και διπλώματα πάντα απασχολεί και γίνεται πεδίο διαφωνιών, τόσο μεταξύ των εκπαιδευόμενων όσο και των εξεταστών.Συχνά αμφισβητείται η αναγκαιότητα του συστήματος: εξετάσεις διπλώματα και κατ επέκταση... σωματεία διοικητική οργάνωση κτλ κτλ... αλλά και η αντικειμενικότητα, η ακεραιότητα και ορθότητα κρίσεως των εξεταστών στις εξεταστικές περιόδους.
Μετά από προβλήματα που προέκυψαν σε περυσινές εξεταστικές, στην συνάντηση σωματείων, προτάθηκε στο τέλος των εξετάσεων, να γίνεται πλήρης αποτίμησή τους (αξιολόγηση) και οι υποψήφιοι είτε πέτυχαν είτε όχι, να ενημερώνονται από τους εξεταστές για τους λόγους των αποτελεσμάτων. Αυτό, φαντάζομαι, σημαίνει στρογγυλό τραπέζι με εξεταστές και εξεταζόμενους και συζήτηση - αξιολόγηση και ανακοίνωση του αποτελέσματος, με αιτιολόγηση. Καλό ακούγεται και λογικά θα δουλέψει. Ακόμα, μετά από 3-4 "γεμάτα"χρόνια δοκιμής με αγώνες της κατηγορίας "ΠΛ με τασκ", συζητήθηκε και λύθηκε οριστικά, πιστεύω, το ζήτημα των δυνατοτήτων που δίνει αυτό το επίπεδο διπλώματος στον κάτοχό του: Ο Πιλότος Λέσχης δεν έχει δικαίωμα να συμμετέχει σε επίσημες αγωνιστικές διοργανώσεις απόστασης ή ακριβείας, γιατί το δίπλωμά του δεν κατοχυρώνει την απαραίτητη εμπειρία για να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά και με ασφάλεια, σε συνθήκες και καταστάσεις ανταγωνισμού και εκτίθενται σε καταστάσεις που δεν μπορούν να διαχειριστούν.
Το θέμα τελικά είναι απλό και ξεκάθαρο: ο καθένας πρέπει από την σχολή του(εκπαίδευση) να το γνωρίζει, να το αποδέχεται και να μην αμελεί την προσπάθεια που χρειάζεται για να αποκτήσει το επίπεδο Π. Αυτός είναι ο στόχος. Το ΠΛ είναι απλώς μια προετοιμασία, και ο κάτοχός του ένας "υπό εκπαίδευση πιλότος". Πιλότος είναι αυτός που έχει πολύ ανεπτυγμένες τεχνικές και γνωστικές δεξιότητες για να πραγματοποιεί απαιτητικές πτήσεις σε ποικίλες συνθήκες, με μέγιστη ασφάλεια. Είμαι αυτό;
Ο ΠΛ, αν θέλει να πάρει το δίπλωμα που θα τον κάνει "Πιλότο" θα πετάει συστηματικά, θα προπονείται για να βελτιώσει την τεχνική του και θα μελετάει για να αυξήσει τις γνώσεις του. Όταν θα είναι έτοιμος, θα το αποδείξει: "...να κύριοι οι πτήσεις μου στο Leonαrdo ή στο LogBook μου" και θα πάει σε εξετάσεις. Κάνει όσα τυπικά του ζητούνται (εε δεν είναι και πολλά, πολύ λιγότερα από αυτά που μπορεί να κάνει) παίρνει το δίπλωμά του και κερδίζει την ελευθερία του! Πετάει όπου θέλει, Ελλάδα, εξωτερικό,συμμετέχει και σε κάθε είδους αγώνες, που τον ενδιαφέρουν.
Όποιος μένει στο ΠΛ θα θεωρείται πάντα τυπικά "ημιτελείς προσόντων" ακόμα κι αν πετάει τέλεια, επειδή δεν έβαλε τον εαυτό του σε μια εξεταστική διαδικασία για να αποκτήσει το δίπλωμά του. Αν μείνω πάρα πολύ καιρό στο ΠΛ και πετάω -φυσικά- θα αυξήσω κατά πολύ τις πτητικές ικανότητες και εμπειρίες μου, και φτάνει κάποια στιγμή που βαριέμαι να συμμετέχω σε εξετάσεις κτλ, γίνομαι "παλιός" και θεωρώ γελοίο το να εξεταστώ, αποτυχημένο το σύστημα κτλ. Δεν είναι όμως έτσι. Η επιλογή του να ακολουθήσω το "σύστημα" ή να μείνω έξω από αυτό, είναι προσωπική. Ότι κι αν επιλέξω, είναι σεβαστό.
Εγώ στα νέα παιδιά στο σωματείο μου, λέω : "Στόχος είναι το Π, δεν μένουμε στο ΠΛ, αν θες την ανεξαρτησία σου, πέτα, μάθε και πας σε εξετάσεις για δίπλωμα Π."
Αν συμμετέχεις, κάτι δεν σου αρέσει, το αμφισβητείς, κάνεις κριτική,τσακώνεσαι, προτείνεις αλλαγές: στον κανονισμό, στην συμπεριφορά των εξεταστών, στην διαδικασία κτλ. Τα προβλήματα οδηγούν σε αναθεωρήσεις και επανεξετάσεις.Αν δεν θες, δεν συμμετέχεις, πετάς όπου θες ελεύθερα αλλά δεν έχεις απαιτήσεις. Πάλι στο βουνό όλοι μαζί θα είμαστε, έτσι κι αλλιώς, δεν το κάνουμε και θέμα! Είναι καθαρά θέμα χαρακτήρα.
Στο παραπέντε έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε πολλά περιθώρια για δοκιμές, προτάσεις, αλλαγές επί των κανονισμών. Κινούμε τα νήματα. Αρκεί να τα λέμε, να προσπερνάμε τα λάθη και να προχωράμε μπροστά.
Σκέφτομαι λοιπόν τι άλλες ευκαιρίες πρέπει να δώσουμε στους ΠΛ: Πως θα προπονηθούν κι αυτοί, αφού οι αγώνες είναι πραγματικό "σχολείο;;;" Αποδεδειγμένα οι οργανωμένες συναντήσεις είναι πολύ χρήσιμες και απαραίτητες. Να προβληματιστούμε λοιπόν για τρόπους υποστήριξης των ΠΛ, προκειμένου να βρίσκουν χώρο και ευκαιρίες οι εξελισσόμενοι πιλότοι, για να μάθουν και να βελτιωθούν σε ασφαλές πλαίσιο και σε πραγματικές συνθήκες αγώνων:
Σεμινάρια;
τοπικοί αγώνες;
διασυλλογικοί αγώνες;
φιλικές συναντήσεις;
από σωματεία, σχολές κτλ.
Ενεργοποίηση χρειάζεται.
Απλουστευμένες διοργανώσεις, αλλά φτιαγμένες για να βοηθήσουν τους εκκολαπτόμενους αθλητές μας.
Σχέδια κανείς;
Πιο συχνά εξετάσεις για να μπορέσουμε να πάρουμε το ΠΛ και μετά να έχουμε όλο τον χρόνο να ετοιμαστούμε για Π???? :(((((
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis drama
Ενα απλο παραγμα που πιστευω θα συμφωνησουν ολοι σε αυτο....Ειμαι ενας απο τους ΠΛ που θα δωσουν φετος...Ισως επειδη δεν θα μπορω να παρω μερος στους αγωνες ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ (εγω θα ειμαι σε ολους λογικα εκει..)καποιοι θα σκεφτουν τι να παω να κανω θα μεινω στα μερη μ ειναι και δυσκολοι οι καιροι οικονομικα θα κανω καμια πτηση εδω και παλι τα ιδια..Θελω να καταληξω δεν υπαρχει κινιτρο στο να δουν και οι νεοι κατι διαφορετικο ωστε να εξελιχθουν σιγα σιγα...Ας περναμε μερος και ας βγαιναμε τελευταιοι δεν ειναι εκει το θεμα ...Χρονικα επισης δεν ξερω ποσο χρειαζεται καποιος απο ΠΛ να παει στο Π???Αν καποιος πεταει 3 χρονια και σχετικα συχνα και εχει αμελησει να δωσει για τα διπλωματα γιατι να μην μπορει να δωσει για ΠΛ και μετα στην επομενη εξεταστικη ή ακομα και στην ιδια να δωσει για Π εφοσον εχει την εμπειρια και αφου εχει περασει το ΠΛ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτάθη το κίνητρο για να συμμετέχεις είναι εσωτερικό (θυμάσαι τι είπαν οι Donini-Castagna, εεεε ;;;;;) :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυχνές εξεταστικές συμφωνώ απόλυτα, έστω και μονοήμερες για κάλυψη τοπικών αναγκών, αυτό είναι ευέλικτο, πρέπει να είμαστε ευέλικτοι!
Τώρα δύο διπλώματα μαζί,θέλει πολύ σκέψη. Στην ίδια εξεταστική δεν θα συμφωνούσα. Το να υπάρχει ευελιξία στον χρόνο που κάποιος επιλέγει να δώσει για Π ανάλογα με τις ώρες πτήσης,ακούγετε δίκαιο. Αλλά υπό προϋποθέσεις.Αν στην εξεταστική της Άνοιξης πάρεις το ΠΛ και ως την στην εξεταστική του Φθινοπώρου ή του χειμώνα έχεις βάλει Χ...Ψ ώρες που θα αποφασιστούν ως απαραίτητες...ναι. Τώρα το να πετάς 5 χρόνια να έχεις 1000 ώρες και να πας κατευθείαν για Π ή ΠΠ...δηλ να καταργηθεί η σταδιακή απόκτηση διπλωμάτων, δεν νομίζω ότι στέκει ή ότι γίνεται σε κανέναν άλλο χώρο...Βέβαια αν στο μυαλό σου έχεις τον/την Πιλότο ευφυΐα- ταλεντάρα-φαινόμενο που μπορεί να προκύψει μια φορά στα τόσα χρόνια ή και ποτέ....εεε αυτός/αυτή μπορεί να τύχει και μια ειδικής διαχείρισης. :) Σε όλους τους κανόνες υπάρχουν εξαιρέσεις! :)
Σε περιμένουμε στο Καλέντζι! :)
"Χρονικα επισης δεν ξερω ποσο χρειαζεται καποιος απο ΠΛ να παει στο Π???"
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασε τον κανονισμό εκπαίδευσης και εξετάσεων Αναφέρονται οι προυποθέσεις :)
http://www.hellenic-paragliding.gr/
στο αρχείο
Γιώτα συμφωνώ απόλυτα στα λεγόμενα σου, όπως και να έχει για να πάρεις Π πιστεύω ότι πρέπει να είσαι κυρίαρχος του πανιού σου και του εαυτού σου, αυτό δεν θέλει μόνο ταλέντο και ώρες πτήσης, αλλά και ένα μεγάλο χρονικό διάστημα παρατήρησης των καιρικών φαινομένων.. Δεν έχω να κάνω κάποια κριτική, η διαδικασία των εξετάσεων με εκφράζει και την σέβομαι..
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια αποφυγή παρεξηγήσεων το 2ο σχόλιο το έκανε διαφορετικός αναγνώστης από εμένα.. ://////
Τα λέμε τον Μάιο στο Καλέτζι :DDD
Stathis Drama
"Κυρίαρχος του πανιού και του εαυτού"....αυτό είναι ,μπράβο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, Στάθη, αφού απάντησα νομίζοντας ότι συμπλήρωσες την σκέψη σου, κατάλαβα ότι είναι άλλος! Πολύ σωστά τα λες και έχει σημασία να ακούγονται από ένα νέο παιδί που τώρα χαράσσει τον δρόμο του.
Όσον αφορά για την κριτική, θετική ή αρνητική είναι καλοδεχούμενη πάντα, μην διστάζεις ποτέ στο μπλόκ μου, να την γράψεις! Αυτό είναι το ζητούμενο, αλλιώς πως θα προχωρήσουμε! :):)
γεια σου Γιωτα και φιλοι,,, Θανασης(Stork)Δραμα
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλα κανεις και θιγεις το θεμα με τα διπλωματα,αλλωστε πολλους εχουν απασχολησει και θα απασχολουν.
συμφωνω με το να εχουν σκοπο να παρουν το Π και μετα αν θελουν πανε και παρακατω,εχω ομως μια διφορετικη αποψη και σκεψη οσον αφορα τα διπλωματα ΠΛ.
Δηλαδη,ισως θα μπορουσαν να εξεταζονται με καποιο διαφορετικο τροπο μεσα απο τα σωματια που ετσι και αλλιως ολοι οι εκπαιδευομενοι πιλοτοι πρεπει να ανοικουν κατα τοπους.
ολοκληρονοντας δηλαδη την βασικη εκπαιδευση με τον εκπαιδευτη τους και αφου εχουν κανει εναν ορισμενο αριθμο πτησεων εχοντας φτασει σε ενα επιπεδο που θα μπορουν να απογειωνονται και προσγειωνονται με ασφαλεια εστω και με βοηθεια,και εχοντας γνωση τους κανονες που διεπουν το αθλημα να αξιολογουνται και να εξεταζονται πρακτικα και γραπτα σε καποια συγκεκριμενη υλη που να αφορα μονο εκπαιδευμενους πιλοτους,απο καποια ομαδα εμπειρων πιλοτων της καθε λεσχης που ανοικουν.
με αυτο τον τροπο θα γινονται γρηγορα και ανεξαρτητα απο οργανωση εξετασεων χωρις καποιο κοστος απο τους πιλοτους και το σημαντικοτερο,ολοι λιγο πολυ θα εχουν δει μεσα στην λεσχη τους νεους να πετανε αφου πετανε στον ιδιο τοπο,αρα θα εχουν και πιο ξεκαθαρη αποψη για το επιπεδο τους η αν ακομα θελουν δουλεια ωστε να αξιζουν αυτο το χαρακτηρισμο ΠΛ.
Εξαλου το διπλωμα αυτο δεν εχει αλλη χρησιμοτητα παρα μονο να βαλει σε διαδικασια τους νεους πιλοτους για να πανε για εξετασεις,ε αυτο μπορει να γινεται σε πρωτο σταδιο και απο το εκαστοτε σωματιο,και μετα απο αυτο ας κανει οτι προβλεπεται για να παει για το Π οπου θεωρω οτι πρεπει να ειναι ακομα πιο αυστηρα τα κριτηρια στις εξετασεις για αυτο το διπλωμα.
και τελος θα πρεπει να δωσουμε καποια στιγμη και καποιες αρμοδιοτητες και στα σωματια για καλυτερη οργανωση και σε αλλους τομεις φυσικα.
ευχαριστω,,,,,για την φιλοξενια
Γειά σου Θανάση, η άποψή σου έχει συζητηθεί και επίσημα σε συναντήσεις σωματείων, παλιά όλα τα διπλώματα τα έδιναν οι εκπαιδευτές αν θυμάσαι. Για κάποιους λόγους εισήχθηκαν τα διπλώματα σε εξεταστική διαδικασία στο πρόσφατο σχετικά παρελθόν. Γενικά η συμμετοχή σε κάποια εξεταστική διαδικασία είναι ωφέλιμη και χρηστική, νομίζω ότι βοηθάει στην σταδιακή προετοιμασία του πιλότου για να συμμετέχει σε δυσκολότερες εξετάσεις. Εμένα δεν με ξενίζει και πολύ, παντού υπάρχουν εξετάσεις και έτσι την ευθύνη πιστοποίησης την έχει ένα πιο ουδέτερο και μη οικείο στον υποψήφιο, πλαίσιο, άρα μπορεί να είναι και πιο αντικειμενικό το θέμα. Ας συζητηθεί πάλι, γιατί όχι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ προσωπικά δεν θεωρώ ότι λύνει προβλήματα, ότι διευκολύνει ναι. Αλλά πάλι θα έχουμε "καταχρήσεις" μην νομίζεις. Από την εμπειρία μου, θεωρώ πιο ωφέλιμο για τον πιλότο το να περάσει εξετάσεις. Πήρα το ΠΛ με υπογραφή και για το Π εξετάστηκα... Το 1ο δεν με άγγιξε, αλλά για το 2ο δούλεψα, διάβασα και ένιωσα ικανοποίηση όταν πέρασα τις εξετάσεις! Την ίδια χαρά έχω δει και σε άλλα παιδιά , όπως φυσικά ξέρω πολλούς που έχουν "στάξει αίμα" στην διαδικασία..."C' est la vie" Στην επόμενη Σ Σωματείων περιμένουμε ανάπτυξη της ιδέας! :)