Do men fly better? είναι ο τίτλος μιας ανάρτησης που έχω διαβάσει εδώ και πολύ καιρό στο blog της Anja Kroll Σε γενικές γραμμές λοιπόν, μεταφράζω τις σκέψεις της σχετικά με το θέμα.
Ναι οι άνδρες πετάνε καλύτερα! Αν φυσικά το καλύτερο κρίνεται απο τα αποτελέσματα στους αγώνες και στην μετρήσιμη απόδοση, τότε είναι φανερό οτι εμείς οι γυναίκες δεν είμαστε τόσο καλοί πιλότοι όσο οι άνδρες.Δεν μ΄αρέσει να το λέω αυτό, αλλά τα γεγονότα μιλάνε μόνα τους και με οδήγησαν σε αυτό το συμπέρασμα.
Φυσικά μόνο το 10% των παραπεντάδων στον κόσμο είναι γυναίκες. Στους αγώνες που πετάμε μαζί με τους άνδρες τα ποσοστά είναι είναι παρόμοια. Και στους αγώνες Α Κατηγορίας PWC, FAI cat1, το ποσοστό είναι ακόμα μικρότερο.
Τα δεδομένα
Η νίκη του Task. Με τις γυναίκες να πετούν το ίδιο δυνατά και ισάξια στους αγώνες, στατιστικά ένα στα δέκα tasks, έπρεπε να το κερδίζει γυναίκα.Αλλά αυτό δεν συμβαίνει! Και σύμφωνα με τους υπολογισμούς, λιγότερα από συνολικά 10 task σε αγώνες FAI-1 ή FAI-2, έχουν ΠΟΤΕ κερδηθεί από γυναίκες.
World Pilot Ranking-Η Παγκόσμια Κατάταξη. Ακόμα και μια πιλότος διεθνούς κατάταξης όπως η Ewa Wisnierska, που πλησίασε "απειλητικά" τους αρσενικούς συναθλητές της, την καλύτερή της χρονιά, το 2005, δεν κατάφερε να "σκαρφαλώσει" ψηλότερα από την 19η θέση της Παγκόσμιας κατάταξης. Για την Petra Krausova-Slivova, καλύτερη θέση η 36η. Η Louise Crandal 47η θέση και η Anja 30η. Αυτό ήταν.
FAI-World Records.Παγκόσμια Ρεκόρ FAI. Εδώ συναντάμε τις κατηγορίες: overall,tandem and female.Αυτή είναι η ισχύουσα κατηγοριοποίηση, όσο και να μην μου αρέσει. Κι εδώ ούτε μια γυναίκα ποτέ, δεν έχει κάνει ρεκόρ στην κατηγορία overall.
FAI-World Records.Παγκόσμια Ρεκόρ FAI. Εδώ συναντάμε τις κατηγορίες: overall,tandem and female.Αυτή είναι η ισχύουσα κατηγοριοποίηση, όσο και να μην μου αρέσει. Κι εδώ ούτε μια γυναίκα ποτέ, δεν έχει κάνει ρεκόρ στην κατηγορία overall.
Online-Contest. Ο νικητής του 2008, Rafael Saladini, κέρδισε 1856.34 βαθμούς. Η καλύτερη γυναίκα για την ίδια χρονιά, η Klaudia Bulgakow, χρειάστηκε 723.70 βαθμούς για να νικήσει στην κατηγορία γυναικών και στην συνολική κατάταξη ήρθε 154η.Γιατί τα πράγματα είναι έτσι;
Πέντε λόγοι μου έρχονται στο μυαλό: εμείς οι γυναίκες είμαστε:
....Λιγότερο πρόθυμες να ρισκάρουμε
....πιο ελαφριές
....Λιγότερο δυνατές
....Λιγότερο επαγγελματίες
....Λιγότερες
Αναλυτικότερα:
Ρίσκο: Οι επιστημονικές μελέτες στην ψυχολογία δείχνουν, ότι οι γυναίκες παρουσιάζουν μια διαφορετική στάση από τους άνδρες, απέναντι στο ρίσκο. Στους αγώνες, η επιτυχία σε κάποιο βαθμό, οφείλεται στον βαθμό ρίσκου που ο αθλητής φαίνεται διατεθημένος ή αποφασισμένος να πάρει. Αποδεδειγμένα οι γυναίκες τείνουν να παίρνουν λιγότερα ρίσκα και είναι πιο προσεκτικές Φυσικά, η λήψη απόφασης για κάθε ρίσκο δεν επηρεάζεται μόνον από αντικειμενικούς, εξωτερικούς παράγοντες, αλλά επίσης σχετίζεται με το ίδιο το υποκείμενο, το άτομο, τις προσωπικές πιθανότητες και τις ικανότητές του.
Λιγότερο βάρος και αδύναμες.Ρίσκο: Οι επιστημονικές μελέτες στην ψυχολογία δείχνουν, ότι οι γυναίκες παρουσιάζουν μια διαφορετική στάση από τους άνδρες, απέναντι στο ρίσκο. Στους αγώνες, η επιτυχία σε κάποιο βαθμό, οφείλεται στον βαθμό ρίσκου που ο αθλητής φαίνεται διατεθημένος ή αποφασισμένος να πάρει. Αποδεδειγμένα οι γυναίκες τείνουν να παίρνουν λιγότερα ρίσκα και είναι πιο προσεκτικές Φυσικά, η λήψη απόφασης για κάθε ρίσκο δεν επηρεάζεται μόνον από αντικειμενικούς, εξωτερικούς παράγοντες, αλλά επίσης σχετίζεται με το ίδιο το υποκείμενο, το άτομο, τις προσωπικές πιθανότητες και τις ικανότητές του.
Στατιστικά οι γυναίκες έχουν χαμηλότερο βάρος. Αυτό σημαίνει ότι πετούν με πτέρυγες μικρές που έχουν αεροδυναμικά χαμηλότερες επιδόσεις. Ένα μικρότερο αλεξίπτωτο όχι μόνο έχει χειρότερες επιδόσεις αλλά και είναι και πιο επικίνδυνο σε δύσκολες καταστάσεις. Είναι πολύ δύσκολο να βρεί κατάλληλη πτέρυγα ένα ολιγοβαρές άτομο. Χρειάζεται έρμα.Στους αγώνες πετάμε συνήθως στο πάνω όριο ή λίγο πάνω από αυτό. Αυτό σημαίνει πάνω από 40 κιλά έρμα για τον ολιγοβαρή πιλότο. Αυτό δεν έχει μόνο επιπτώσεις στην πτήση και στην ασφάλεια αλλά είναι και παράνομο αφού το σύνηθες ωφέλιμο φορτίο έχει όριο τα 33 κιλά.
Το Cross country απ΄την άλλη, δεν είναι άθλημα αντοχής. Η τεχνική, η τακτική και η διανοητική κατάσταση παίζουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο από την φυσική κατάσταση Παρόλα αυτά πετώντας με φουλ επιτάχυνση για πολύ ώρα, η μυική δύναμη κάνει την διαφορά και παίζει σημαντικό ρόλο!
Επαγγελματισμός και ανεπτυγμένη τεχνική δεξιότητα
Σχετικά με τον επαγγελματισμό και τις επιπλέον τεχνικές δεξιότητες που αποκτούν όσοι ασχολούνται με αυτόν.Καθένας από τους top παγκόσμιους κοντρολάρει την πτέρυγά του στις πιο ακραίες καταστάσεις. Αρκετοί από αυτούς είναι επαγγελματίες test pilots. Για πολλούς λοιπόν οι extreme μανούβρες είναι τρόπος ζωής και επάγγελμα. Άλλοι πετάνε ακροβατικά fun ή σε αγώνες. Αυτές οι τεχνικές δεξιότητες είναι το πιο σημαντικό στους αγώνες. Αυτός που είναι πιο επιδέξιος μπορεί να πάρει και πολύ περισσότερα ρίσκα και να πετάξει γρηγορότερα σε δύσκολες συνθήκες με αναταράξεις ή πολύ κοντά στο έδαφος.
Οι γυναίκες σε αυτόν τον τομέα υστερούν σημαντικά. Flight instructor ή πιλότος διπλού είναι το ανώτερο επίπεδο επαγγελματία γυναίκας που θα συναντήσει κανείς στο xc World Cup. Υπάρχουν επιπλέον πολλά κενά και στην προπόνηση με SIV αλλά και ο χρόνος που οι γυναίκες καταναλώνουν στις πτήσεις, οι ώρες που "βάζουν"Και τέλος είμαστε πολύ λιγότερες. Λιγότερες γυναίκες, σημαίνει λιγότεροι αγώνες δηλ με λιγότερη απόδοση μπορείς εύκολα να κατακτήσεις την κορυφή της γυναικείας κατηγορίας. Είναι φανερό ότι η έλλειψη ανταγωνισμού εμποδίζει την καλύτερη απόδοση.
Το 2009, στο άρθρο της αυτό η Anja αναρωτιόταν πως θα είναι ένας αγώνας αποκλειστικά με γυναίκες και αν αυτό θα βοηθούσε προς την κατεύθυνση αυτή. Αν οι γυναίκες πάρουν πρωτοβουλία αντί να πετάνε κατά 99% πίσω από τους άνδρες;;; Το 2010 το 1st Womens Paragliding Open Category 2 FAI Open Championship, έγινε πραγματικότητα στην Ισπανία.
http://www.womenspgopen.org/ και πολλές φωτό εδώ
Αναμένω λοιπόν την απάντηση της Anja για τις νέες εντυπώσεις που αποκόμισε από την εμπειρία αυτή.
Τα λέμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου